Cum

Luăm în serios învățarea și o transformăm prin joacă

Metode testate, rezultate concrete

În viziunea noastră, procesul de învăţare autentic nu este doar un act care are loc la nivel intelectual, printr-un exerciţiu care stimulează mintea, ci este o experienţă care trebuie să ne antreneze la nivelul raţional, emoţional şi care implică şi un act de conştientizare şi prezenţă în experienţa trăită.

Procese educaționale moderne, adaptate nevoilor curente

Dezvoltarea competențelor necesare unui copil astăzi, care să îi aducă echilibru/armonie și să îl ajute să își aducă contribuția în comunitate-societate, presupune o bună cunoaștere de sine și a mediului în care traiește, a componentelor sociale și psiho-emoționale. 

Pentru a putea prospera în secolul 21, copiii au nevoie de mai mult decât învățarea academică tradițională. Ei trebuie sa se adapteze pentru colaborare, comunicare si rezolvarea problemelor complexe, competente care se dezvolta prin intermediul educației socio-emoționale. Cuplate cu competențele clasice, tradiționale, competențele sociale și emoționale vor dota copiii cu abilitățile necesare pentru a reuși într-o economie digitalizată și în schimbare rapidă.


Principiile Centrului de Educație Alternativă Miezou

Ne bazăm viziunea și modul in care gândim programele de educație pe ultimele studii din domeniul neuroştiinţei cu aplicare în educație și pe teorii moderne ale învățării care aduc clarificări importante referitoare la cum funcţionează, cum se dezvoltă creierul unui copil si cum se produce învăţarea (cercetările lui Daniel Siegel în domeniul neuroştiinţei, teoria învăţării mediate a lui Reuven Feuerstein, teoria inteligențelor multiple a lui Howard Gardner etc). Astfel construim procese de învăţare care integrează procese cognitive și emoţionale, antrenând fiecare individ într-un proces activ de explorare și înțelegere a lumii care să asigure dezvoltarea inteligenței, capacitatea de a învăța să învețe și de a pune in practică acțiuni care contribuie la o dezvoltare a comunității din care face parte.

La bază, programele noastre vor urmări educația socio-emoţională care conduce la formarea competenţelor de abordare a provocărilor complexe precum și la dezvoltarea caracterului. Analiza studiilor din literatura de specialitate privind educația au permis formalizarea următoarelor principii specifice educației socio-emoționale, pe care le vom oferi în serviciile noastre educaționale:

  1. Principiul valorificării și valorizării resurselor pozitive ale copiilor;
  2. Principiul individualizării educației în funcție de structura personalității fiecărui copil și de particularitățile de vârstă, contextul educațional și pasiunile pe care le are;
  3. Principiul interdisciplinarității și al învățării integrate;
  4. Principiul corelării între nevoile de educație la nivelul grupului și cel al ofertei educaționale a celui care facilitează învățarea;
  5. Principiul asigurării calității în educație.